poniedziałek, 3 listopada 2014

Dlaczego warto pić 2,5 litra płynów dziennie codziennie?

W tym krótkim poście postaram się wam przybliżyć ideę przyjmowania 2,5 listra płynów każdego dnia. Jak może zauważyliście plan ten jest częścią wyzwania listopada, jakie sobie założyłam.

Dlaczego pić?

Tego chyba nie muszę wam wyjaśniać. Bez picia organizm ludzki nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować - długotrwałe odwodnienie uniemożliwia funkcjonowanie organizmu, umieramy, padamy jak muchy, usychamy jak rośliny. Człowiek nie kaktus - pić musi, a nawet kaktus potrzebuje czasem odrobiny wody.

Dlaczego pić 2,5 litra (2500 ml) dziennie?

Powinniśmy przyjmować około 2,5 litra płynów dziennie. Zaliczają się do nich: woda, soki warzywne i owocowe, herbata, kawa, napoje, a nawet zupy. Jednak oprócz ilości najważniejsze jest to, co pijemy. Wiadomo, że picie dużej ilości kawy i napojów słodzonych nie jest dla nas dobre.

Co wybierać?

Najlepiej jest więc pić minimum 1,5 litra wody dziennie (6 szklanek) a pozostały ok. 1 litr (4 szklanki) uzupełnić świeżym sokiem i niesłodzoną herbatą. (PS w ciągu jednego dnia można wypić 8 szklanek herbaty, byle nie bardzo mocnej, bo pobudzająca teina nie da nam spać :)

Pamiętajmy, że dobra woda to woda mineralna. A dobra woda mineralna to taka, która zawiera minimum 1000 mg minerałów w litrze. Informację taką znajdziecie na etykiecie butelki. (Ja osobiscie polecam Cisowiankę (742 mg/l ) i Muszyniankę (ok 1800 mg/l), gdyż lubię pić różne wody, a te dobrze na mnie działają i nie kosztują majątku.

Herbaty lubię prawie wszystkie - najlepsze są te liściaste: zielona, czerwona, biała, a nawet czarna z dodatkiem suszonych owoców.

Dlaczego mamy pić 1,5 litra wody?
Woda jest najlepszym napojem dla naszego organizmu. Pomaga nerkom w oczyszczaniu organizmu z toksyn, chroni przed osłabieniem, znużeniem, zmęczeniem, dba o umysł i układ nerwowy. Pomaga w odchudzaniu. Ba, jest częścią nas samych - w 2/3 nasz organizm składa się z wody!

Dlaczego założyłaś sobie odstępy czasowe co 90 minut (półtorej godziny)?
Godzina, w jakiej wypijam kolejną szklankę wody (płynu) jest związana z godziną posiłku. Skoro jem co 3 godziny (8:30, 11:30, 14:30, 17:30, 20:30), to przed każdym posiłkiem wypijam jedną szklankę. Żeby nie odwodnić organizmu, wypijam także jedną pomiędzy, czyli po 90 minutach.
I tak licząc powinnam pić o 8:30, 10;00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00, 17:30, 19:00, 20:30 i 22:00. Dobrze by było wypić jeszcze szklankę wody z cytryną po przebudzeniu, ale z tym zawsze mam i miałam problem. Po prostu zapominam.

Pamiętajcie, że odczucie pragnienia jest sygnałem już odwodnionego organizmu!

Podsumowując: w tym miesiącu będę pić codziennie 10 szklanek płynów, w tym ok. 6 szklanek wody i ok. 4 herbaty. Co wy na to?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz