poniedziałek, 17 listopada 2014

Tydzień z... Krzysztofem Komedą

Rozpoczynam nową serię na moim blogu! :)

Zainspirowana programem stacji TVP Kultura ,,Niedziela z..." , który zawsze bardzo lubię oglądać, postanowiłam wcielić coś kulturalnego i osobistego w moje życie. 

Cykl ,,Niedziela z..." na TVP Kultura polega na emisji w ciągu całego dnia (a dokładnie w niedziele) programów, filmów, wywiadów związanych z jedną osobą ze świata kultury i sztuki, np. Olgą Tokarczuk, Andrzejem Wajdą, Beatą Tyszkiewicz, Janem Peszkiem, Kazikiem itd.

Wzorując się na tym programie, postanowiłam przynajmniej jeden tydzień w miesiącu przeznaczyć na bliższe poznanie jednej Polki bądź jednego Polaka - osoby inspirującej, ciekawej, szczególnie mi bliskiej.

W listopadzie, a właściwie w dniach 16 - 22 listopada będę obcować z osobą Krzysztofa Komedy - polskiego jazzmana i kompozytora. Lubię i szanuję polski jazz, więc lepszego wyboru dokonać nie mogłam.
fot. Wojciech Plewiński


Wydaje mi się, że o Komedzie wiem dużo, znam jego dokonania muzyczne, jednak chciałabym utrwalić je chronologicznie i mocniej zakodować w pamięci :)

Widziałam filmy z jego muzyką: biograficzny Komeda, KomedaDo widzenia, do jutra czy Prawo i pięść. słuchałam większość albumów, jednak w tym tygodniu chciałabym zobaczyć: 

- Dwaj ludzie z szafą
- Nóż w wodzie
- Jutro premiera
- Matnia
- Nieustraszeni pogromcy wampirów lub Dziecko Rosemary
- przesłuchać Astigmatic i koncerty Live
- spróbować dotrzeć do biografii Obywatel Jazz
- obejrzeć dokument Jazz in Poland z jego udziałem

Trzymajcie kciuki :) Będę was na bieżąco informować, i, mam nadzieję, czytać o waszych Tygodniach z... !

NIEDZIELA: Widziałam film Niewinni czarodzieje (ta kanale KADR). Bardzo dobry. Tadeusz Łomnicki w platynowym blondzie i te ujęcia skuterem przez miasto - majstersztyk ! Kompozycja przewodnia zapada w pamięć:


PONIEDZIAŁEK:  zobaczyłam film Jutro premiera z Gustawem Holoubkiem - bardzo dobry, aczkolwiek muzyka nie wybija się, jest dobrym tłem dla filmu, ale nie zapada w pamięć i nie jest charakterystyczna dla stylu samego Komedy.

WTOREK: Wystarczyło mi tylko czasu na Jazz in Poland z 1966 roku - 40 - minutowy program, chyba dla niemieckiej telewizji o polskich jazzmanach i folkowych nurtach w ich muzyce. Komeda i Stańko zagrali Roman II. Polecam laikom.

ŚRODA: masa zajęć (3 grupy ćwiczeniowe pod rząd, spotkanie z Freddie'm Rokemem, spektakl w Starym) spowodowały, że o 22 już nie miałam siły na nic. Wybacz, Krysiu. Ale dowiedziałam się, że w PWST zrobili spektakl w oparciu o muzykę Komedy (!). Muszę się wybrać.

CZWARTEK: 8:00 - będę nadrabiać. Chcę zobaczyć Dwaj ludzi... i Nóż w wodzie.
18:30 - zobaczyłam Dwaj ludzi z szafą i jest OK.

PIĄTEK: dokończyłam Nóż w wodzie i jest świetny! To właśnie w tym filmie znajdziecie takie utwory jak Cherry i Ballad for Bernt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz