wtorek, 16 grudnia 2014

Drogerie drogeriami, a co ze spożywczakiem? Przegląd polskich dyskontów spożywczych

Jakiś czas temu poruszałam przed Wami temat polskich drogerii. Nadal popieram zasadę, że to produkt, a nie miejsce zakupu jest dla mnie ważniejsze. Bardziej troszczę się losem producentów niż właścicieli sklepów, ale powiedzmy sobie szczerze - sklep to także miejsca pracy, nie tylko pole sprzedaży.

Ostatnio ze znajomymi rozmawialiśmy o polskich spożywczakach. Rozmowa była krótka, gdyż nikt z nas nie był w stanie wymienić prawie żadnego rodzimego sklepu :(

Trochę poszperałam i udało znaleźć mi się kilka polskich sieci handlowych. Poniżej przedstawiam te, które sama rozpoznaję:

1. POLOmarket

Sieć supermarketów, istniejąca od 17 lat, aktualnie posiadająca swoją siedzibę w Pakości koło Inowrocławia. Ponad 400 marketów w kraju (12 w samym Krakowie). Sieć chętnie promuje małych przedsiębiorców spożywczych.
http://www.polomarket.pl/




2. Piotr i Paweł

Dość rozpoznawalna sieć delikatesów, założona w Poznaniu 24 lata temu. Nazwa powstała od imion synów właścicielki :) Ponad 100 sklepów (2 w Krakowie). Sklep oferuje bardzo dużo produktów własnej marki.
http://www.piotripawel.pl/



3. MarcPol

Pod tą jakże swojsko brzmiącą nazwą kryje się sieć założona 1988 roku. Hasło reklamowe sklepu - ,,Popieraj swoje" wyraźnie daje klientowi do zrozumienia o krajowym pochodzeniu sieci. Sklepy znajdują się głównie w północno - wschodniej Polsce.



4. Alma
Pod obecną nazwą istnieje od 1994 roku w Krakowie, znana i popularna dzięki różnorodnym produktom i prowadzeniu internetowych delikatesów pod adresem www.alma24.pl.


43 sklepy, w tym 7 w Krakowie :)


5. Stokrotka
Powstała w 1994 roku w Lublinie. Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. Obecnie posiada ponad 250 sklepów i marketów (w tym 3 w stolicy Małopolski).



Mam nadzieję, że tymi krókimi informacjami przybliżyłam Wam niektóre z polskich sieci handlowych. Z roku na rok jest ich coraz więcej, i, jeśli my, konsumenci, wykażemy się inicjatywą, z pewnością mogą osiągać większy sukces. I jeśli nie ma dużej różnicy w jakości i cenie produktu, to może warto kupować produkty w polskich sklepach...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz