środa, 31 grudnia 2014

Moje ulubione polskie płyty 2014 roku

Dziś Sylwester, czas na muzyczne podsumowanie roku. Poniżej przestawiam krótki ranking moich ulubionych polskich płyt, wydanych w 2014 roku :)

MIEJSCE 10: 
Bartosz Chajdecki - Muzyka do filmu Bogowie

Dobra muzyka niezłego kompozytora do bardzo dobrego filmu.
album dostępny tu - klik



MIEJSCE 9: 
Muchy - Karma Market

Album nie zachwycił mnie od razu - pierwsze przesłuchanie było dla mnie nieprzyjemnym katharsis. Po którym przyszło zadowolenie i słuchanie 4 dni bez przerwy.
album dostępny tu - klik



MIEJSCE 8:
Curly Heads - Ruby Dress Skinny Dog

Bardzo dobry debiut, moja troska o struny głosowe Dawida Podsiadło po tym albumie wzrosła jeszcze bardziej. Co zdecydowanie podkręca odbiór. Bardzo chwytliwe numery. Uzależnia.
album dostępny tu - klik



MIEJSCE 7:
Meta Koteluk - Migracje

Gorąco oczekiwana druga płyta wokalistki. Przespałam premierę krążka, ale zdążyłam jeszcze porozkoszować się jej dźwiękami przed końcem roku. Piękne piosenki.



MIEJSCE 6:
Wojtek Mazolewski Quintet - Polka

Piekna okładka Mateusza Holaka, świetne aranżacje, można odpłynąć.



MIEJSCE 5:
Skalpel - Transit

O zespole i albumie ciut więcej pisałam tu, więc tylko przypomnę. Genialnie rozchodzi się po pustym mieszkaniu. Mistrzostwo.



MIEJSCE 4:
Małe Miasta - MM

O tym świetnym debiucie 2014 roku pisałam już tu. Jak ja uwielbiam być zaskakiwana w taki 
sposób. Błyskawiczna sprzedaż pre - orderu mówi sama za siebie. 



MIEJSCE 3:
Pustki - Safari

Kocham Pustki. Na śniadanie, obiad, kolację. ,,Po omacku" jest prawdopodobnie moją ulubiona piosenką 2014 roku. Album przemyślany od A do Z. Pisałam na ten temat więcej tu


MIEJSCE 2:
Daniel Spaleniak - Dreamers

Największe zaskoczenie 2014. Facet, z głosem jak milion dolarów, wyskoczył spod ziemi i zabrał mnie do swojego świata na pół roku. Bardzo dobra płyta, oby sprzedawała się coraz lepiej.
album dostępny tu - klik




MIEJSCE 1:
Fisz Emade Tworzywo - Mamut

Czekałam na ten album naprawdę długo po Zwierzęciu bez nogi. Nie zawiodłam się. Po wypuszczeniu singla Pył byłam przerażona. ,,Czy skoro wszyscy idą w dance i syntezatory, to oni też muszą? " -myślałam. A stary, piękny, dobry Fisz jest nadal z nami. Są teksty. Jest Emade i Eprom. Nawet udało się ujarzmić charyzmatyczną dla mnie Justynę Święs z The Dumplings. Brawo!



To już wszystko na dziś i w tym roku :) Miłego Sylwestra!
PS A jakie polskie albumy umieścilibyście w tym rankingu? Kogo pominęłam? A może macie swoje listy? Piszcie w komentarzach. Naturalnie zachęcam do kupowania płyt! :D
P.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz