czwartek, 24 września 2015

Jestem tu po to, by w waszym świecie lepiej żyło się... - Łagodna Pianka


Przed Wami setny post na moim blogu! Cieszę się z tego powodu; tym bardziej, że wielkimi krokami zbliżają 1. urodziny bloga. Z tej okazji chcę Wam przekazać kilka słów o zespole, który jest nierozłączną częścią mojego, lokalnego świata (by nie powiedzieć światka). Szczerze i na luzie.


Zdjęcia zespołu wykonała Katarzyna Mierzwińska
Łagodna Pianka to czterej panowie: Andrzej i Piotr Łabłońscy, Arek Łyszczak oraz Marcin Dyło. Wszyscy pochodzą z Sędziszowa Małopolskiego. Zespół istnieje już ponad 4 lata, z coraz większymi sukcesami (dwa wydane albumy, koncerty na Juwenaliach, Jarocin Festiwal, Coke Live Music Festival, Sprink Break). Panom niemiennie towarzyszy management w postaci Mariusza Maurycego.

Ich muzyka mówi o sprawach (być może dla niektórych) małych, słabych, burzliwych, nieistotnych. Jednak czyni to w sposób prosty, nieskomplikowany i prawdziwy. Nieusilny. Poza tym Łagodni mają w sobie dużo dystansu i abstrakcyjnego humoru. Cieszę się, że są, że trwają, poprawiają nastrój, burzą wewnętrzną radość. Pomijam to, że są świetnymi facetami. Pomijam, że są z mojego miasta. Bezapelacyjnie jest to jeden z moich ulubionych zespołów, bo tworzą coś, co wpada w ucho, przypada do gustu, trafia w serce.

Na wielki szacunek zasługują także ich nietuzinkowe teledyski, kręcone w Sędziszowie i okolicach, z udziałem i pomocą znajomych. Wrzucam wam link do playlisty, w której znajdziecie teledyski Łagodnej Pianki: klik


,,NAJMNIEJSZE PRZEBOJE"






Debiutancki album ujrzał światło dzienne w kwietniu dwa lata temu, nakładem Wytwórni Krajowej. I, wbrew temu co sugerował Empik, nie jest płytą skierowaną do najmłodszych. Choć i tacy mogą jej słuchać. Mój egzemplarz jest już trochę zniszczony - ekploatacja i podróże robią swoje. Na szczęście płyta pozostaje wciąż nienaruszona. Utwory, które najczęśniej roznoszą się po domu to ,,Łagodną Pianką", ,,Oka w rosole" i ,,Superbohater".





,,PRAWIE SCIENCE - FICTION"









Jeśli jesteście telewidzami TVN-u, mogliście trafić na numer tytułowy w Dzień Dobry TVN lub za sprawą tego spotu:



18 września stał się datą premiery drugiego albumu, równie udanego jak jego poprzednik. Logiem (fluorescencyjnym!) i grafiką zajął się niezastąpiony Mateusz Holak (Kumka Olik, Małe Miasta). Z dziesięciu nagrań polecam zwłaszcza ,,Prawie science - fiction", ,,Sezon na truskawki" oraz ,,Do domu wracaj".


Jestem bardzo dumna, że Łagodni trafili pod skrzydła niedużej wytwórni Thin Man Records. Chudzielec kojarzy mi się z naprawdę dobrymi zespołami (UL/KR, KRÓL, Drekoty, Muzyka Końca Lata) i mam nadzieję, że zespół osiągnie jeszcze większą popularność i zasięg, czego im serdecznie życzę.


JAK WESPRZEĆ ŁAGODNĄ PIANKĘ?


  • Jeśli podoba Wam się muzyka ŁP i chcecie dać temu wyraz, zachęcam Was gorąco do głosowania na ,,Prawie science - fiction" na Liście Przebojów Programu Trzeciego (o której pisałam już tu). Sprawa jest banalnie prosta. Raz w tygodniu możecie oddać 10 głosów na 10 różnych piosenek, w tym na Łagodnych. Głosowanie na listę w każdym tygodniu zamyka się w piątki o 12:00. Notowania możecie słuchać po 19:00. Do dzieła! :)


  • Album cyfrowy i fizyczny kupicie m.in. na stronach Thin Man Records. Możecie go także przesłuchać za darmo tutaj. Płyta nie jest droga, przy założeniu konta otrzymujecie 10 % zniżki. Zdecydowałam się na Pocztę Polską zamiast kuriera i przesyłka była w moich rękach po 5 dniach. 


Łagodny Facebook: https://www.facebook.com/lagodnapiannka
Łagodna strona: http://lagodna-pianka.pl/.

(Uwaga! Na stronie Łagodniej Pianki możecie oddać głos na trzy ulubione utwory z nowego albumu). 

Mam nadzieję, że uda mi się być na koncercie w krakowskim Zaścianku (10 października) lub w katowickiej Katofonii (30 października).

Koniecznie dajcie znać, co myślicie o muzyce ŁP :)
Pozdrawiam ciepło i wszystkiego dobrego,
Paulina



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz