piątek, 8 lipca 2016

Old order is over... - RYSY

zródło: opener.pl

Muzycznych zaległości do nadrobienia część pierwsza. Dziś krótko o duecie Rysy, czyli zespole, który z pozycji ciekawostki stał się czarnym koniem - jeśli nie polskiego rynku młodej muzyki, to na pewno mojej kolekcji.



Rysy to duet muzyczno-producencko-mixerski, stworzony przez Wojciecha Urbańskiego i Łukasza Stachurko (na zdjęciu z Justyną Święs). We wrześniu minie już rok od ukazania się ich płyty "Traveler" - bardzo zgrabnego, spójnego i wpadającego w ucho wydawnictwa. Jest ono połączeniem dzwięków syntezatorów, beatów i elektroniki wraz z śpiewem w wykonaniu Justyny Święs (The Dumplings), Baascha i Piotra Zioły.

Panowie mają też swoje solowe i osobne projekty, równie ciekawe, co czyni ich działania jeszcze lepszymi, jeśli tylko samorozwój będzie rzutował na to, co mają do zaproponowania w nowych remiksach czy kompozycjach.

Bardzo podoba mi się otwartość i konsekwencja polityki, którą prezentuje zespół. Już drugie z rzędu zaproszenie ich na Opener może być odczytane jako swego rodzaju nobilitacja i wizytówka, pięknie budująca markę i wizerunek zespołu. Na dodatek, jeśli trochę mnie już znacie, to wiecie, że jestem fanką vlogów Krzysztofa Gonciarza, który z przyjemnością korzysta z dorobku Rys (i czyni to z niezwykłym smakiem).

Przejdźmy do muzyki!

Traveler ma dziesięć utworów. Najbardziej przypadły mi do gustu New Order, I Will Fly, Brat, Undone i Ego. Nie są zbyt agresywne, co często mnie odstrasza w elektronice; mają świetnie rozdzieloną warstwę tekstową - po prostu świetnie się ich słucha, łatwo wchodzi w rytm i szybko (jako odbiorca) możesz znalezć w nich takie "podskórne smaczki" - przejścia, przemiany jednego beatu w drugi, echa i rozmycie wokali. Co to dużo mówić - nogi same chodzą :D






Albumu możecie posłuchać na Deezerze, na Soundcloudzie oraz na youtubowym kanale U Know Me Records.

Głębiej zainteresowanym samym zespołem polecam ich fanpage: facebook.com/rysymusic/ oraz bardzo dobry wywiad Łukasza Sidorkiewicza ze strony Regulator: klik.

Dla wytrwałych jeszcze jeden smaczek: RYSY robią też piękne remiksy. Ostatnio nie może się ode mnie odczepić ta produkcja:


Miłego słuchania!
Do następnego,
Paulina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz