poniedziałek, 26 września 2016

Denko domowe #2 - niekosmetycznych produktów lekcja druga


"Śmieciowe" blogowanie znów na tapecie! Nie samymi kosmetykami człowiek żyje, więc przyszła pora na odrobinę informacji o firmach z trochę innych działów handlowych. Poczujcie się jak ciekawskie koleżanki, które mają okazję pozaglądać mi do szafek. Albo worków od recyklingu :) Będzie babsko.

Pół roku temu zaproponowałam Wam pierwszą część takich wygibasów, bo polskich produktów warto szukać na każdym polu. A najłatwiej robić to na elementach codziennych, które przechodzą częstą rotację (częstszą niż pościel, meble, sprzęt AGD i RTV). Zaznaczyłam wtedy istnienie takich firm jak Biały Jeleń, Bispol, Admit, Colian, Baton Warszawski, Bakalland, Ziaja, Melvit, Donegal, Inter-vion, Cari i Hyper Hygenics. Co przewinęło mi się przez ręce od tamtego czasu?

HIGIENA JAMY USTNEJ:

Torf Corporation (Kąty Wrocławskie), Smart White, Płyn do płukania jamy ustnej, 4,29 zł



Torf Corporation (Kąty Wrocławskie), Dentix 7, pasta do zębów, 2,79 zł



Ziaja (Gdańsk) Mintperfect sensitiv, pasta stomatologiczna zmniejszająca nadwrażliwość oraz Mintperfect activ, pasta stomatologiczna przeciwpróchnicza


O firmie Torf Corporation zaczęłma już conieco mówić (patrz: ostatnie posty). Ten płyn  i pastę dostaniecie w każdej Biedronce. Obecnie używam już chyba trzecich opakowań i nie mam żadnych uwag co do kształu i formuł. Jeśli liczycie na zauważalne efekty wybielenia to nie spodziewałabym się ich - przynajmniej ja nic nie odnotowałam. Ziaja produkuje sześć past i cztery płyny do płukania ust dla dorosłych. Płyny próbowałam dwa, pasty trzy (tj, te dwie wyżej i tą w mocno zielonej tubce). I są to produkty na bardzo dobrym poziomie. Są to pasty jednolite, niezawierające ścierających drobinek. Nie pienią się w sposób nadaktywny, są przemyślane wizualnie. Płyny też są okej. Polecam Wam spróbować chociaż jedną pastę - nawet jeśli nie będzie to wasza bajka, tubkę o pojemności 75 ml łatwiej będzie zużyć. Cena? Płyny ok. 8 zł, pasta ok. 6 zł. Przez Internet jeszcze taniej. 

DLA DOMU:

Podgrzewacze/świeczki zapachowe firm Bispol i Admit






Bispol robi świeczki pod nazwą "Aura" (dla Biedronki pod nazwą Aril). Uwielbiam je. Miałam chyba już większość wersji i tylko zapach "Erotic" śmierdzi mi starym kadzidłem. Bananowe, Zielona Herbata, Wanilia we wszystkich wersjach - rewelacja! Pudełeczko, w którym jest sześć sztuk, kosztuje 1,80 lub 2 złote. Szukajcie w osiedlowych drogeriach. Z firmą Admit mam mały problem, bo ich wyroby stacjonarnie znajduję tylko w brytyjsko-afrykańskim Pepco. Producent ma siedzibę w Starym Dworze (miejscowość między Cieszynem a Bielsko-Białą). Ale wszystko to nie zmienia faktu, że podgrzewacze spełniają swoje zadanie. W te wakacje hitem domu okazały się dwie wersje: miód i melon oraz czerwona pomarańcza. Cena to trzy złote za pudełko. 

Stella Pack (Lubartów), słomki do napojów i Kaps (Rzezawa), wkładki do obuwia


Wiem, para trochę od czapy, ale tak wyszło :) Lato, woda z cytryną i miętą, soki, koktajle, wiadomo. Słomki muszą być. Pierwsze z brzegu, krajowe, kolorowe, 40 sztuk za 1,50 zł. Cała filozofia. Wkładki nie były najtańsze (ok. 20 zł), ale mają za zadanie zapamiętać kształt stopy. Szukałam czegoś do balerin, które mają cienką podeszwę i stopa potrzebuje w nich amortyzacji. Niestety, typowe wkładki amortyzujące nie pasują do nich. A te bardzo dobrze się spisują. Są jak pianka - dosłownie i w przenośni. Bardzo lekko się z nimi chodzi, faktycznie z czasem zaczynają "zapamiętywać" stopę, ale na zewnętrznej powierzchni wkładek nic nie widać. Dopiero jak zaczniesz ją dotykać, to wyczuwasz, że w środku powstają odkształcenia na wzór twojej stopy. Taaak, ten opis jest dziwny, ale jak konsekwencja, to konsekwencja! :) 

ARTYKUŁY HIGIENICZNE

PharmaCF (Niepołomice), Venus, chusteczki do demakijażu, 2,99 zł




Teraz będzie historyjka o tym, jak to trzeba być uważnym w sklepie. Kupiłam te chusteczki w Rossmanie za 2,99 zł, gdyż poprzednie się skończyły (wspominam, że używam takich wynalazków tylko do wycierania rąk, np. po aplikacji podkładu). Patrzę: o, PharmaCF, super, będzie kolejny produkt do recenzji marki. Wiedziałam, że PharmaCF jest polską firmą, nawet nie zapaliła mi się czerwona lapmka po przeczytaniu napisu na froncie: "WYPRODUKOWANO DLA..." Nie pomyślałam, że firma mogła zlecić komuś produkcję, zapłacić za to i sprzedać produkt pod marką Venus. Przychodzę do domu, wyciągam zakupy, odwracam opakowanie... a tu kod kreskowy Rumunii. Oczywiście żadna tragedia się nie stała. Zakupy to turniej ani Igrzyska Olimpijskie. Pieniądze ze sprzedaży do firmy trafią. Ale pracowały na nie inne fabryki i laboratoria. Taka moja mała wtopka. 
Chusteczki były nawet OK, choć pod koniec być może trochę wyschły, bo środek, którym były nasączone zaczął mi rolować podkład na ręce, zamiast wchłaniać go na szmatkę. Nie wrócę do nich.


Hyper Hygenics (Mińsk Mazowiecki), Go Pure, chusteczki odświeżające, wersja "happy day". 3 x 15 sztuk, ok. 4 zł


Te oto chusteczki miałam przed poprzednimi. Najlepsze kompaktowe chusteczki, jakie miałam! Idealne do torebki. Korzystałam z nich także przy domowym makijażu. Idealnie nasączone, z wytłoczonymi wypukłościami, delikatnie i świeżo pachnące. Tanie. Skutecznie zmywały podkład z rąk, rękojeści pędzli itp. Kupione w Biedronce. Aż muszę kiedyś zobaczyć czy są jeszcze w sprzedaży. Prawdziwie pomocne. 

Produkty firmy TZMO Global (Toruń): wkładki i podpaski marki Bella




Tanie, niezawodne, kobiece, niezbędne. Bez względu na wersje i ksztalty wkładki Bella kosztują między 2 a 3 złote; podpaski około siedmiu. Będę bardzo wdzięczna za informacje na temat innych polskich firm produkujących wkładki i artykuły okołomenstruacyjne! 

AKCESORIA:

Donegal (Rzeszów), patyczki do skórek 5 sztuk, 1,53 zł  i płatek do mycia twarzy, 4,15 zł



 Inter-vion (Warszawa), temperówka 2,30 zł i skośny pędzelek 5,15 zł


Inter-vion (Warszawa), gąbka do mycia, 3,99 zł


Donegal odpowiada za produkcję i dystrybucję, Inter-vion jest tylko dystrybutorem. Przepraszam, że nie pokazuję Wam samych przedmiotów, ale nie mam jeszcze czego wyrzucać :) Silikonowy płatek mogliście widzieć tutaj

JEDZENIE:

Wolność (Elgląg), Marcepanowy baton w czekoladzie



Kupiec (Paprotnia), kokosowe kruche ciasteczka zbożowe



Odra (Brzeg), Mr. Froots, żelki o smaku owocowym


Krótka osłoda na koniec: żelki bez posypek, nie za słodkie i nie skręcająco-kwaśne. Marcepan zawsze pasuje, a ciastka były uroczo maleńkie i delikatne.

Czekam na Wasze spostrzeżenia.
Dobranoc, niezależnie od pory dnia i nocy.
P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz